Nu blev jag jätteledsen!

31° i ett par dar till, sen en liten 29:a, sen 30° hela veckan. Jag blev så ledsen att jag började gråta lite. Menar ingen ingen kommentar på det skrivna till höger, utan bara om vädret. Jag var så dålig idag att ett tag visste jag inte om jag skulle svimma eller gråta. Om jag har en timme ur sängen en vanlig dag har jag klarat ca 10 minuter på benen idag. Mikael har fått hämta min middagstallrik åt mig. Så att ha det så i mer än en vecka lockar mig inte. Får bo i duschen. Nu är det 27,8° i sovrummet, det går an på kvällen, men det är värre när solen skiner också, luften blir plågsamt varm. Jag vet inte hur jag ska överleva detta. Blöta trasor på huvudet, duscha kallt, blöta håret, äta glass, dricka kall mjölk. Kanske en blomspruta med vatten, kanske spruta framför fläkt också? Och äta mycket salt. Och be till Gud och säga att bönderna verkligen behöver regn! 25° går jag med på och gärna en snabbskur varje dag/natt.

Inga kommentarer: