Fredagsdejt

Jordgubbar och grädde (jag stönade bokstavligen av välbehag när jag åt dem!)

+

Film på TV (Noll tolerans; en gammal Johan Falk som vi inte sett förr)

=

Fredagsdejt

--------------------

Jag behöver nog inte recensera jordgubbarna mer än ovan, men filmen kan jag säga nåt om. Vi såg vår första Johan Falk-film när jag var på sömnlabbet i Uppsala, så det kändes lite roligt att liksom återuppleva den vistelsen. Den här filmen var bättre än den i Uppsala, som efter visst letande -- inte i minnet, det är tomt, men på imdb -- hette Gruppen för särskilda insatser. Denna, Noll tolerans alltså (men visst borde det vara "nolltolerans"? Det är väl det de menar, inte "noll tolerans"?), var visst den första Johan Falk-filmen. Att ettan var bättre än fyran stöder, antar jag, teorin om att uppföljare för det mesta har svårt att leva upp till originalets standard.

Inga kommentarer: