Skumt till max

Jag sov ju inte nåt alls i natt. Tog en andra omgång sömnpiller vid 11-tiden. Strax efter tolv somnade jag och sov i nästan tolv timmar! I flera veckor har jag haft problem med sömnen och har ofta sovit 3-4 timmar, och sen kanske några timmar till på dagen.

Innan problemen började -- Mikael frågade mig igår om det var nåt som hade förändrats. Jag insåg att när problemen började hade jag försökt somna tidigare. Min kroppskontakt för sömn har ju börjat på ca 05.00 i många år, och jag har fogat mig. Men nu har jag blivit så trött att jag bara inte förmår vara vaken, ensam, ända till fem på morgonen. Så jag har somnat tolv, ett och två. Kanske det är.därför jag har sovit dåligt, för att det är fel tider. Jag vet inte.

Nu har jag däremot absolut inte lärt mig av mina misstag, utan jag har tagit alla sömnmediciner för en kvart sen. Jag hoppas innerligt att jag faktiskt blir sömnig. Trött är jag i alla fall, jag passade på att tömma och fylla diskmaskinen och det var nog allt jag orkade den här dagen.

Så nu tänker jag låta diskmaskinen vagga mig till sömns.

Och inte tänka på politik.

Inga kommentarer: