Nära lip

Jag har ägnat mig åt gammalt hederligt detektivarbete de senaste dagarna. Fruktlöst, hittills. Som det ska vara, man finner ju inte översten i köket med kniven sittande i offret.

Idag tog jag den sista fuskiga utvägen, jag ringde Interflora. De har fått nya regler, och sådan information som jag efterfrågade får inte lämnas ut. Varpå han snabbt sa namnet.

Hon bor i Kävlinge.

För vissa av er är det en väldigt enkel ledtråd.

Somliga andra behöver ytterligare hjälp.

E la mia sorellina. <3

Och det var bara av rent pragmatiska skäl som jag inte lipade.

1 kommentar:

Klarins sa...

Det var en omtänksam syster du har! Typiskt henne att vara anonym, hon vill alltid göra gott utan att nån får veta att det är hon.
Och hon åkte till Kina i lördags, rättare sagt Bangkok - Taiwan f v b till Beijing.
Hon ska vara borta en hel månad den här ggn. Där är ännu varmare än här, och högre luftfuktighet.
Nu på onsdag ska det visst bli bara 25 grader, heja.
stolt mor till två formidabla döttrar