Väskfjäsk

Ursäkta, men jag har läst Aftonbladet lite idag. Och återigen såg jag "sessans" oranga väska. Hérmès. Typ 100 000 laxar, eller vad de kallas.



"– Jag jublade när jag såg henne med Hérmèsväskan, säger Aftonbladets modeexpert, Sofi Fahrman." Jublade???!!!

Och på nån diskussions-TV pratade de visst också om Väskan. Nån frågade: "Unnar du inte prinsessan en väska för 100 000:-?

Jag smäller av av bara frågan. Jag missunnar ingen nåt. Men jag tycker å andra sidan inte heller att nån ska ha en väska för 100 000:-. Jag vänder mig mot att de försöker få det till missunnsamhet. Det handlar om svältande människor och anständighet.

Var maxgränsen går för en väska vet jag inte. Kanske inte mer än man betalar i hyra på en månad? Min dyraste nånsin är nog 5-600:-. De flesta har kostat 129:- eller 149:- på H&M och Ullared. Jag har aldrig varit rik. Men jag vet att min gräns går bra mycket under 100 000:-.

Jag har i alla fall hittat flera alternativ till Kronprinsessan på Zappos:

Jessica Simpson rea $78.75


DKNY rea $263.20


DKNY $154


Calvin Klein rea $176.13


B Makowsky $202


P.S. Min smak däremot säger mig att av dem ovan är Hérmès klart snyggast. Men dyrare är inte automatiskt snyggare. Och hur som helst så är det oanständigt med en väska för 100 000:-

1 kommentar:

AL sa...

men är det inte bättre att väskan är dyr så att de som tillverkar den kan ha rimlig lön istället för barnarbetare med svältlön?