Särskola

Jag vet var särskoleeleverna har prao. På kundtjänsten för tidningen "Misstänkt". Det finns ingen annan förklaring:

Jag beställde 3 nr för 129:- för ca ett år sen. Fick två olika räkningar, så jag trodde att den andra var ett smygsätt att få folk att köpa tre nummer till. När jag ändå inte hade fått några fler nummer än de tre första i maj skrev jag till kundstjänsten och de sa med ganska ohövlig ton att jag hade betalat samma faktura två gånger (nej försökte jag säga, jag har fått två olika, och det stod inte ens samma sak på dem!). Jag lyckades ändå komma fram till att det betydde att jag skulle få 2 nummer till (eftersom de kostar 49:- och 3 för 129:- bara var öppningserbjudandet), och sen kunde de skicka ett tredje och ta betalt för ½ nummer till. Fast jag fick inga tidningar. Fick nåt brev om att jag hade sagt upp min prenumeration. Skrev efter några månader och klagade. Det var nog i september. Då tog en vänligare person till orda och sa att jag skulle få två extra nummer som plåster på såren. Görbra, tänkte jag, fem nummer till är mina!

Ett par dagar senare fick jag två nummer av samma tidning. Det var ju inte precis vad jag trodde de menade med två nummer extra...

Inte nog med det, var och en av dem hade en faktura (på olika belopp!!??) och åtföljdes av ett brev med "Välkommen som prenumerant". Suck.

Jag skrev återigen till kundtjänsten och påpekade felaktigheterna. Fick nån tidning till, eller högst två.

Och igår fick jag ett brev där det stod att jag nu hade sagt upp min prenumeration och vänligen betala din resterande skuld.

Jag har sparat alla nummer jag fått, och det är sex stycken. På alla står 49:- utom på det sista, där det står specialpris 19,50:-. Med andra ord har jag bara precis (med en tias skillnad till min fördel, om man ska vara petig) fått vad jag redan för ett år sen har betalat för, men inte de två numrena de utlovade som plåster på såren. Och de säger dessutom att jag är skyldig dem pengar. Och eftersom jag får brev om att jag har avslutat min prenumeration så lär jag väl aldrig få de två extra numrena heller.

Mikael sa att jag kan skriva till dem och säga att jag inte har fått de två extra numrena de är skyldig mig (49:- + 49:-) och skicka in ärendet till Kronofogden. Det är nästan så jag har lust att göra det. Dumma och ohövliga och håller inte vad de lovar. Deras kundtjänst borde genast byta namn till klant-tjänst. Mest inkompetenta människor jag har stött på i hela mitt 39-åriga liv. Seriöst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är elever från särskolor synonymt med personer som är "dumma och ohövliga och inte håller vad de lovar"? Det är väl en ganska grov anklagelse att göra? Jag skulle våga påstå att de har personligheter och karaktärsdrag som människor i allmänhet har. De flesta är bättre - somliga är sämre.

Anonym sa...

Håller på tidigare kommenatator. Skandal att du tror dig ha kunskap om särskoleelever när så inte är fallet. Personer med utvecklingsstörning eller andra funktionshinder (som även de är unika individer givetvis) är ofta specialister på att hålla ordning och är extremt nogranna. Sorgligt att det ännu på 2000-talet finns sådan trångsynta och fördömmande personer som du..