En helt vanlig måndag

Var hos läkaren idag. Gick å vinglade på morgonen för jag hade fått gå upp tidigare än jag borde. Men sen blev jag nykter igen. Hade 110/85 i BP; så jag ska försöka sluta med hjärt- och blodytrycksmedicinerna. Fick några receptförnyelser och en remiss till kuratorn som ska fixa in mig nånstans lämpligt så jag kan få KBT-behandling mot min insomnia.

Jag somande fort som bara den igår, eftersom jag låg i sängen och väntade på rätt ögonblick. Om jag fångar det fönstret så verkar det gå bra. Men före det hade jag varit rädd och labil och lipat och känt mig misslyckad och allt. Mikael tröstade bra.

Efter läkaren handlade vi, hämtade ut mediciner och köpte frimärken till några av tackkorten som legat och väntat på ett Pressbyråbesök för sagda anledning.

Sen åt vi onyttig frukost/lunch och M har jobbat som en dåre (han var lite stressad) och jag har försökt hålla mig upprätt så länge det går. Men nu orkar jag inte sitta upp längre och går och lägger mig.

Inga kommentarer: