Varning

Tycker det har varit fattigt med svinis-panik på min blogg på sistone. Därför kommer jag med följande:

Igår varnade jag Mikael för seminarieungdomarna. De flesta som insjuknat i Stockholms län är nämligen under 20. Jag la till: Jag är inte så räddd för att du ska bli sjuk, men för att du ska smitta mig. (Vi börjar bli mer och mer ärliga i vår kommunikation med varandra.)

Antingen var det nåt med att antalet smittade nu är 10 gånger så stort som det var förut, eller så var det nåt med 10 000 personer. Men väldigt skrämmande var det i alla fall. Har fortfarande sån där handgel i handväskan. Har aldrig använt den. Jag är nog inte så rädd för svinis. Fast när Mikael kommer hem och hostar och har feber, så kommer jag att smörja in händerna med alkogel varje halvtimme. Vi satsar inte på det, förresten.

Inga kommentarer: