Värsta julplojen!


Igår såg M och jag den smartaste reklamen på länge. Aladdin fyller 70 år och nu ska asken bli interaktiv. En pralin ska nämligen bort och en joker komma in, lagom till jul, och man får rösta på sin favorit på raddajulen.nu. Jag har röstat på Trofénougat, fast Gräddnougat ligger etta.

Däremot kan jag med bestämdhet säga att jag inte gillar att de ändrar på utseendet på chokladbitarna. Trofénougat hade förr ett kryss på, men inte längre, och man blir ju helt konfys när man ska ta sin bit. Man vill ju inte sitta och läsa och leta som en annan julförstörare, men inte heller ta en trillingnöt bara för att vara på den säkra sidan så att man inte råkar roffa åt sig en körsbärslikör i hastigheten.

För övrigt kan jag berätta att min familj har det smartaste sättet att ta Aladdin. Eftersom det inte blir rättvist om samma person får ta först och samma ta sist jämt, går vi först medurs och sen moturs. Vi får se om Mikael är Aladdin-anarkist eller om Olergårds har ordning på pralinerna.

P.S. Sätter etiketten "mat" på det här inlägget. Med mening.

1 kommentar:

~Michaela sa...

Jag vet precis hur du ska göra för att inte ta för lång tid på dig att välja. Köp en Aladin i smyg och "plugga" lite innan det är dax att dela en med familjen ;) Skulle jag nog göra om jag kunde!