Tur i oturen

Jag har glömt bort det där med goda nyheter ett par dar. Men idag kom jag på en.

Jag har gått upp i vikt. Inte jättekul när man redan innan var tjock.

Men den goda nyheten är att eftersom jag gått ner 16 kg och låg några kilo under min "normalvikt", så hade jag ju lite att ta av utan att jag blev smällfet. Nu är jag bara mitt vanliga igen, och kan återigen ha de två kassarna kläder jag sorterade ut men inte har skänkt bort än.

Och orsaken till viktuppgång är min senaste medicin som ska hjälpa på nervsmärta och migrän. Den är en gamla sortens antidepressiva och det går man upp i vikt av bara man tittar på ett piller.

Så ja, nu är jag mitt vanliga tjocka igen. Men hade jag inte först gått ner mina 16 kilo hade jag exploderat nu!

Så goda nyheter.

Eller ja, typ.

Inga kommentarer: