Ni kvinnor talar om å föda barn...

Kvinnor ska vara feminina. Annars är det som om fisken tycker han är dålig för att han inte kan flyga. Det finns faktiskt både maskulint och feminint. Inget är bättre än det andra, det är bara olika. Jag älskar klänningar, skor, handväskor och juveler, plus mitt senaste intresse hattar. Men det innebär inte att jag identifierar mig med någon svag, nedtryckt grupp.(Nedtryckta kan ni va själva.) Sen har jag ju inte mist ett chefsjobb till en man, så jag kanske är oerfaret naiv.

Men är det nåt ni får här på bloggen så är det passionerade åsikter, som eventuellt är ordentligt genomtänkta. Eller ej.

Den här kvinnan tycker jag ser underbar ut. Sån dräkt skulle man ha på sig när man klev in i sin skrivarlya, eller tittar på folk på café.

Det finns olika, men olika är bra.

Till exempel är en guldtia värd lika mycket som två femkronor. Eller i runda slängar ett ett euro-mynt. Inte riktigt ett guldigt pund.

Inte samma, olika, men lika mycket värda.

Inga kommentarer: