Metoder mot surhet

Vaknade ju inte på topp idag, men pinnade lite och så. Sen ringde mamma på med hembakat bröd! Och så bad jag henne hämta posten (jag hade bara på mig en handduk). Och där ligger en underbar scarf i cerise, jättekärleksfullt inslagen. Sen frågade jag Mikael om vi kunde göra nåt roligt eftersom jag inte sovit och var sur (han tyckte inte jag var sur, men jag försäkrade honom om att jag var det, det hade bara inte hänt nåt irriterande än). Jag tvättade håret, lade på en light make-up och satte upp håret, tog på kjol och sandaler (första sandalerna för sommaren!), sen åkte vi på lupinjakt, men det lyckades inte, fast vi fick en fin tur till Årsta slott, Årsta havsbad och min drömtomt bakom skolan. Sen köpte jag en bukett rosor till mig själv medan Mikael köpte varsin sallad åt oss på vårt hak.

Nu är jag mätt och belåten, känner mig inte sur längre utan glad och älskad och tacksam. Tack vare så många fina personer. Och lite mediciner. Vill inte vara utan nån av er. Merci!!

Inga kommentarer: