En värdelös dag

Jag är så optimistisk. Trots att jag typ aldrig har somnat om när jag vaknar på natten, tror jag varenda gång att nuuuuu somnar jag om. Vilket har fått till följd att jag sovit sex timmar och tio minuter inatt. Och jag mår alltid dåligt, men under 10 timmar blir det svårt att hävda ut. Jäpp, ni kan gissa själva.

Så nu sitter jag i sängen och försöker vara lugn och glad och låta tiden gå. Har pinnat en del trevliga bilder på pinterest. Det är som ett organiserat bildarkiv av drömmar.

En sån här dag måste man göra nåt för att må bättre. Men en sån här dag får man absolut inte göra nåt fysiskt, eftersom utgångsläget är så dåligt.

Förresten är jag lite sur på Vanna. Hundar ska ju märka när man är ledsen och så ska de trösta en. Inte Vanna, inte. Hon slickar på sin höjd på lakanet och sover. Jaja, man kan inte kräva nåt av ett djur. De ska inte ha en uppgift.

Men jag är inne på att ta en tur till under motorvägen, där jag häromdagen såg en massa lupiner. Det skulle nog göra mig på gott humör. Men jag inser också att jag inte har nog med hjärna idag för att undvika att bli påkörd. Måste fråga Mikael hur långt gångvägen går. Annars får han köra mig. Han kanske får plocka blommorna själv också, när jag tänker efter. Fast det är ju bra att göra nåt själv för att må bättre. Vi får se. Jag har inte gått upp än, och borde tvätta håret, men har grymt ont i benen. Huvudet ska vi inte prata om.

Idag är jag inte nöjd.

Undrar var närmaste vatten finns. Det vore trevligt att doppa fötterna. Bäcken bakom mammas och pappas grannhus kanske räcker. Fast jag borde inte åka nånstans med kometen idag. Mikael jobbar såklart. Jag får tänka på saken.

3 kommentarer:

AL sa...

Du kan ju alltid ta en tur till brevlådan och in igen. 😉

Sara sa...

Förmodligen är det svinkallt i vattnet. Hoppas du får många lupiner, de är några av mina favoritblommor, de har en sån livskraft och är schysst vulgärt överdådiga trots att de mest lever i diken, sånt gillar jag!

En långvarig förkylning sa...

Pinterest är min räddning ibland. Styrkekramar till dig <3 <3 <3