Världens sötaste mail

Jag fick nyss världens sötaste mail av en mycket yngre vän. Jag tänker inte citera det i sin helhet, men det var pre-pubescent och gick ut på att du vet när du chattar med nån du gillar och så står din mamma bakom och läser vad du skriver eller vad killen säger. Eller så säger hon att du måste logga ut och sluta chatta nu.

Lösningen heter [det kan jag ju inte avslöja]. Skriv det så fattar kompisen att din mamma står bakom. Sen skriver du bara [hemlis] när hon har gått så kan ni fortsätta som vanligt.

Tänk när man var i åldern då ens största problem var om ens mamma fick se namnet på den man gillade.

Dessutom är jag lite rörd över att jag ses som en kompis som kan få del av denna hemlighet. Jag vet inte ens var de chattar. MSN? Har bara chattat på Facebook och gmail. Så nog är jag en gammal tant. Men en tant-kompis.

Inga kommentarer: