Ni anar inte!

Jag har fått hemsjukvård!

Jag ska få läkarbesök hemma, provtagning hemma, hjälp med dosetterna och en mailadress till sköterskan så jag inte behöver jaga folk om det är nåt utan bara meddela henne.

Jag kan knappt tro att det är sant.

Det här året som gått med tjat och nervositet, det var helt i onödan. När läkaren satte sig in i vad jag behövde och varför så fick jag det på några dagar. "Självklart ska vi hjälpa till med..." Nej, inte självklart, men ljuuuuvligt att du säger så.

Den AT som inte gick att nå och försenade min elrullstol med ett halvår har slutat. Den sköterskan som försenade hemsjukvården med ett år har också slutat. Det finns kanske hopp.

Jag är helt hög och förvirrad.

8 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAA! Bästa nyheterna på MYCKET länge!!! SÅ glad!!! /lillan

Anja Olergård sa...

Så empatisk du är. Det är fin kärlek, det! 💙💜❤️

modren sa...

Wow! Otroligt! Vilken läkare godkände??
Du kanske skulle ha ett larm också, om du ramlar och inte kan ta dig upp?
modren

Humlan sa...

Hurra!!!!! Åh, vilken lättnad det måste vara! Så glad för din skull 😘🎉😀💖.

Anja Olergård sa...

Min vanliga läkare, tror du vet namnet, vill inte skriva ut det. Han hade ok:at saken redan för ett år sen men inget har hänt förrän nu. Vet inte vilket strå som välte kamelen. Eller vad det heter.

Rammellarm kan du ha själv 🥴 Nej, men kanske. Det låter läskigt dock. Har klarat rullstol och toaförhöjning, så då borde jag väl klara larm. Vi får se. Det är lite mycket känslor nu, jag vräkte ner en ask med potatissallad i golvet så M fick torka upp. Är lite labil av allt idag, och igår, och i år...

Anja Olergård sa...

Tack, snälla Humlan. Delad glädje är dubbel glädje! 🙏🥳❤️😴

Monica sa...

Men pompa och kanoner! Beethoven och Hauser! Klang och jubelsång! Hurra!!!

Anja Olergård sa...

Tack för konserten! Plötsligt händer det!!!