Disagree

Älskar Pinterest. Drömmer om så mycket där, klänningar, färger, inredning, resor, bakning, allt.

Kollar nu på massa blåa sovrum och hittar följande bild:

Rubriken under den är makalösa: How to make the most out of a small master bedroom. 

SMALL???

Visst, jag har varit i USA kanske sammanlagt fem månader, och i mataffären blir det tydligast, allt är enormt, äpplen, lökar, förpackningar med allt från mjölk till kakor.

Men inte är detta ett litet sovrum.

Det är som när britterna tittar på hus. De kallar även minsta kyffe för "good size". Allt beror på vad vi är vana vid.

2 kommentarer:

modren sa...

Löjligt att kalla det sovrummet litet!
Men ursnyggt är det. Blått är och förblir flott.
modren

Monica sa...

Haha, ja, det där känner jag igen mig i. Men så är det med allt. Man utgår efter sig själv och sina upplevelser. Vi chockeras av att tänka oss att sju personer delar på två rum och kök, men det är ju helt normalt för någon annan. Ja, köket är kanske onormalt lyxigt, men ändå. Jag föredrar små sovrum. Vi hade ett gigantiskt i Orem och det kändes alltid allt för ödsligt. Sedan tycker jag att den nygamla modet i svenska sovrum med heltäckande matta är märkligt. Dammlukten som man aldrig blir av med är mycket värre än att det är mysigt att sätta fötterna på den på morgonen. Ett fårskinn som jag har är mycket mysigare och är lättare att damma av! För övrigt gläds jag med dig angående de nya, lyxiga lakanen! Satin är underbart skönt!