Mitt Göteborg

Det här fina fotot har jag hittat hos goagoteborg på Instagram. Får aldrig nog av Göteborgsbilder. I 98 fall av 100 känner jag igen mig på en bråkdels sekund. Det känns hemma. Jag kan bli lite lurad dock av apårvagnsnumren, eftersom det finns fler linjer nu än när jag bodde där och man absolut inte kan veta om de gamla numren går till de gamla ställena. Men här kände jag att det var runt hörnet från Korsvägen på väg mot Liseberg, men det måste vara fel för då skulle inte Pariserhjulet ligga där det uppenbarligen ligger. Men jag funderar på geografin en stund. Pariserhjulet är ju i södra änden av Liseberg så kan kan bara tro att det är fotat precis där Göteborg börjar gå över i Mölndal, med 3 kuponger istället för 2; en tentasal ligger i Mölndal och det var surt tyckte man då, för att man fortfarande kunde spotta till Göteborg :-) Men jag skrev inte där mer än nån enstaka gång så jag har inget att klaga på. Kuponger, man kan ju tro att jag är antik!

Inga kommentarer: