Aha!

Jag kollade för mycket på Pinterest förut inatt och tiden gick för fort. Jag blev aldrig trött, eller så hade jag så roligt att jag inte märkte det. Så hade det gått fyra timmar sen jag tog sömnpiller och jag var alldeles uppvarvad och var tvungen att göra mina sovångestdämpande rutiner. Öppnade luckan till torktumlaren och diskmaskinen, som bägge hade kört under natten. Skjuter upp sovandet, så som man skjuter upp tentaplugg med att man bara ska tvätta lite först. Sen tog jag några djupa andetag och släckte. La huvudet på kudden, försökte somna i fem minuter tills jag inser att jag har glömt att sätta i öronpropparna. Så märkte jag efter tio minuter att jag hade så ont i huvudet att jag inte skulle kunna somna för det. Så upp igen och tog medicin. Och för säkerhets skull tog jag extra melatonin också. Och sen försökte jag somna. Hjälp, vad jag försökte. I en och en halv timme. Hade nervsmärtor i ena handen, var omväxlande kokhet och frös, men jag var så lugn och långsam och stilla jag kunde. Jag vill inte ta extra Stilnoct och jag hade gäspat flera gånger så jag var bara lite stressad och grät bara lite lite. Men nu, kvart i sex, så gav jag upp och skulle gå upp och ta en halv stilnoct. Och så flyttar jag på dosetten för att komma åt burken som ligger under den, och ser att onsdagkvällens sömnpiller ligger kvar! Alla fyra sorter! Då förstår jag varför jag kände i hela kroppen som om den inte kom ihåg längre hur man somnar, fast jag gjorde allt precis som jag ska. Nu har jag tagit sömnpiller sex timmar senare än normalt. Tur att jag inte måste gå upp nu för att gå till ett jobb. Måste försöka lugna mig. Har inte ork att vänta i flera timmar på att alla medicinerna ska verka. Så kan jag få en placeboeffekt i kombination med stilnoct och melatonin och att det räcker? Bara den här gången? Tusen tack!

Inga kommentarer: