Vintern 1985-86

Såg reklam för de här stövlarna härom dagen. 

Blev supernostalgisk. Jag hade nästan precis likadana på vintern i åttan på Varlaskolan. Mina var lite mera vinröda och hade istället en beige gummiklack. Men precis samma form. Och de var också nerhasade över benet. Dessutom var kanten bak lite cowboyaktkg, rundad neråt liksom, och där satt det en lädersnodd med tvä läderhjärtan i slutet. Jag tjatade verkligen för att få dem, jag blev helt förälskad i dem men mamma tyckte nog inte de var väldigt praktiska. Men vad spelar det för roll, de var med klack och vinröd mocka! So what att vintervädret på västkusten innebär slask, vem väljer funktion framför form???

Jag vet inte om det är riktigt normalt att minnas stövlar från över tre decennier sen. Men jag var så kär i de där stövlarna. Jag är däremot inte säker på vilken kille jag var kär i den vintern. 

2 kommentarer:

Monica sa...

Ungefär då hade jag skogsgröna Peter Pan-stövlar utan klack (så klart) som fortfarande är mina snyggaste skodon någonsin. Ljuva 80-tal!

Anja Olergård sa...

Wow!