Lite önskningar

Vi har nya lakan idag som Mikael köpte härom dagen. Jag blir så glad. Fast jag blev lite bortskämd av kvaliteten på Ellens.

Så jag har tänkt efter lite vad jag har för house goals. Det är bara några få saker:

Serveringsgång
Stor hall med plats för runt bord med blombukett

Öppen brasa. Fast helst en riktig och inte med några böcker. Böcker och brasa är inte släkt!
Breda fotlister. Lite synd att man inte är taket också.
Högt till tak, och såklart lister där också.
Och taktosett, fast det kanske säger sig själv. Men inga spottar på sekelskiftestaket!!!
Och när vi är inne på detaljer så är det ingen nackdel om dörrarna också är lite utsmyckade. Det här är dock lite i överkant, ha ha. Svårt att få den korta asiatiska städerskan att nå upp dit. Obs skämt.
Gustavianska möbler ett måste. Hästhuvudet ej obligatoriskt.
Gärna en inredare som tänker lite bättre än jag både i och utanför boxen.
Och så oversized abstrakt konst. Och kristallkronor. Och antingen maffiga tapeter eller såna där listverk. Och space, så mycket space att man kan hjula inomhus.
Sådär ja, det var väl en liten enkel lista på nödvändigheter?

3 kommentarer:

modren sa...

Du skulle nog klara att hjula i er hall. Låt oss pröva.
modren

Anja Olergård sa...

Ja! Har du kollat på AFV eller? Där verkar så många ha fått "goda idéer".

modren sa...

Visst blir man skamset glad av AFV? Glad över att det inte är man själv i filmen. Skamsen över att man njuter av andras olycka. Fast i de allra flesta fall beror den på deras egen ofattbara dumhet.
Då får man väl skratta? Va?
modren, skadeglad