Bästa fyndet!

Min syster fyller 40 nästa år. Jag har hittat vad jag ska köpa till henne (det ska jag inte, då hade jag ju inte satt ut det här). Den här serien (om 20 DVD:er) var hennes barnvakt när hon var liten och alla i familjen gick i skolan och alla kompisar gick på dagis och hon var uttråkad. Udo Brinkmann måste ha varit hennes första förälskelse. Hon kunde "peang, syster", på tyska som fyraåring. Hon kallade teveserien för Klinikerna, vilket jag inte klandrar henne för. Die Schwarzwaldklinik är en lite för stor tugga även för ett språkgeni som hon. Vid fyra års ålder i alla fall.



3 kommentarer:

modren sa...

Sicka goa minnen!
Ett annat är Fristadsbrodern med en signaturmelodi på portugisiska som hon också kunde sjunga felfritt vid fyra års ålder.
modren

Anonym sa...

Jag kan fortfarande sjunga båda ledmotiven. /patetisk lillasyster

Anja Olergård sa...

Nej, inte patetisk, genial!