Jag spår inte väder

Härom dagen sa jag till Mikael att vi är nånstans mitt emellan Bereden väg för Herran och I denna ljuva sommartid. Jag har inte varit hemifrån på hela mars, om jag inte har glömt nåt. Så idag blev jag faktiskt förvånad för vädret. Vi skulle förresten ta prover bägge två. Och det tog dubbelt så lång tid för mig för att de aldrig hittar var de ska sticka. Men när hon väl hade klämt på alla de vanliga ställena och några extra som jag pekade ut satte hon det på första försöket. Och Mikael sa att de är så trevliga på Handens närsjukhus. Jag håller med! Vi åker dit för att de har större flexibilitet med tiderna för sina provtagningar jämfört med vår vårdcentral och jag har inte råd att slösa min energi på att gå dit och sen har de redan skickat iväg proverna den dagen. Men nu är jag alldeles borta, vad var det? Jo, vädret. Jag tog min vanliga vinterjacka men den var lite för varm! Och jag hade inte ens handskarna på mig! Så nu är det nog vår! Luften var underbar, och vi åkte den vackra vägen hem, samt tog en scenic detour dessutom. Hittade ett drömhus, rött med vita knutar, bara ett trappsteg till ytterdörren, lagom nytt dvs jämfört med ett mycket mer rustikt hus i närheten som såg ut som att det skulle falla ihop om ett år snarare än om 50. Och utsikten. Jag var nära att ropa som pappa alltid gör när det är för vackert: Ungar, jag blir galen! Den här utsikten var så vacker att jag inte vet hur jag ska återgå till det normala livet efter detta. Jag har ju ett favoritställe precis före vår motorvägsavfart, där det är så böljande och vackert att man förväntar sig att se några får. Detta var precis så, fast längre vy. Alltså, nu måste vi flytta! Och ändå bara ca 10 min från både Västerhaninge och Handen. Kanske en glädjekalkyl, men jag säger vad som helst för den utsikten. En normal människa hade ju tagit ett foto, men jag har provat en gång att ta foto med min telefon och den har så få pixlar att det blev dåligt foto fast det var armlängds avstånd. Jag har ju inte nån smartphone just nu utan använder plattan till sånt. Men ni får annars bara tänka er nåt makalöst vackert! Och då kan vi ha getter!!!

Men då så, nu är det vår. Fast jag såg faktiskt två snöhögar ute i skogen. Små, men ändå.

Och jag har blivit kär i Apotea. Om man beställer nåt sent på torsdag kväll, alltså natt, så får man varorna med gratis hemkörning nästa kväll! Leverans mellan 19-22 och till oss verkar de komma runt 20, jag beställde nämligen en medicin till som jag inte hade recept på när jag beställde härom dagen. Har så lite kvar till högkostnadsskyddet att jag betalade strax under 6:- för medicinen och får den levererad till dörren nästa dag och på en tid när jag är vaken. Gratis! Helt makalöst. Fattar inte hur det kan bära sig. Och jag är ändå lojal mot Apoteket, för det är viktigt att det finns apotekare i verkligheten om man vill fråga om nåt, så jag vill stötta vårt lokala apotek också, men det här är ju så frestande service! Nu står det på hemsidan att han kommer om 26 minuter. Wow!

Inga kommentarer: