Inget skämt!

Jag fick våldsamt sltsug igår vid4 lå morgonen. Jag får så ibland av stilnoct, det tydligen en känd biverkan att man blir hungrig om man inte har somnat. Men igår när jag rotade k skåp och läder hittade jag några barntablettaskar och en Snickers. Som jag inte precis gillar. I desperation kollade jag igenom kylen också och  hittade inget mer spännande än sill.  Så jag åt några sillbitar men blev så besviken på mitt "godis" att jag stängde burken och på mig med oförrätter ärende.

Men så såg jag att jag hade Wertherskolor på nattduksbordet. Men när jag förklarade vad det var för fel på dem skrattade han högt, de är nämligen för förnuftiga! Men ska inte tugga utan suga på dem och det tar säkert 5-10 minuter att suga bort em karamell. Smaken ärnljuvlig på Werthers, men jag klarar inte av godis som man ska äta så långsamt. Vet har tid att ta en godisbit varje kvart? Och suga på den som om man hade tålamd! Och det där att man låtsas att man inte vill mula in godiset i munnen, 3 bitar per 30 sekunder, utan är nöjd med att äta en kola i timmen, vem lurar det? Nej, godis är inte ett förnuftigt val, då ska det baske mig gå att trycka in i munnen så fort som ens sug är stort! Vuxengodis? Pyttsan. Vuxna kan verkligen bli av med tänderna av Werthers. Om man nu inte äter godisarna förnuftigt. Jag avskyr verkligen förnuftigt. Helgerån att blanda ihop förnuft med godis.

Jag har förresten letat efter recept på gräddkola med flingsalt, som Jojo gjorde i julas. Det var de i särklass godaste kolor jag ätit, och då har jag ändå gjort chokladkakor som var så goda att mamma först bad om receptet, men slängd receptet för de var så goda att hon inte kunde låta bli att göra dem om hon hade receptet. Jag tror det var så i alla fall. De hade glykos i sig. Men jag ska be jojo om receptet. Jag har hittat flera men vet ju inte om de var de dör som hon gjorde. Hjälp, säger jag bara om dem.

Vi kanske ska börja säga att om vi ska äta nåt som inte är mat så måste vi göra det själv. Som koka kola, bara cookies eller kakor, kladdkaka med toscatäcke, citronmuffins,  brulépudding räknas också absolut eftersom man måste koka upp mjölk och det är ju seriös matlagning. Semla kan man också göra själv.

Hmm. Vi har svårt med middagarna, ingen kommer nånsin orka baka. Kanske just dörför det är en bra regel.