"First Moses and now this!"

När jag gick och lade mig härom kvällen hade tulpanerna Mikael fått av några han hade hållit kurs för vatten. Nästa morgon, eller eftermiddag när jag gick upp, såg de fullkomligt döda ut. Jag hällde hoppfullt på gott om kallt, fräscht vatten. Glömde faktiskt att ta kort när de var som värst. Men man ska ju inte stå bredvid och fota när folk är sjuka eller har varit med om en olycka, man ska hjälpa till eller ge dem avskildhet...
De här fotona är under de kommande timmarna. Kör man dem snabbt så blir det rörlig film! När jag gick och la mig stod de alla upp som den ståndaktiga tennsoldaten. Men jag vet inte om de har druckit upp allt vattnet än. Men nu vet jag att det går att återuppliva tulpaner. Det var en fin liknelse för mig, som ju känner mig böjd och uttorkad.






1 kommentar:

modren sa...

Riktigt spännande film!
modren, lättroad