Jag vet inte riktigt vad detta är. Ser ni bilden?

https://instagram.com/p/6SyroolaC_/

Jag har redan glömt av vad den här bilden är, som jag sparade för mindre än en minut sen. Eventuellt är det National Portrait Gallery i London (från This is Glamorous på Insta). Dit har jag velat åka många gånger, och inreda en 50m lång sal med porträtt på halvannan meter höga som en alle på väggarna. Porträtt som jag skulle köpa som planscher på NPG. Har ju varit i London kanske 15 gånger, kanske mer. Inte illa för en vars jobb aldrig har tagit henne dit. All my own doing. Men jag kom inte på det där med att köpa porträtt av mina coolaste historiska kvinnor och ha dem i vardagsrummet förrän för tio år sen, och sen dess har jag inte varit i resbart skick.

Så det här ska so definitely stå på min bucket list över saker jag ska göra när jag blir frisk.

Hoppas ni ens kan se bilden. Det var det enda valet de gav mig, förutom att Anmäla, och det hade jag väl inte tänkt. Har däremot inte lurat ut hur man tar skärmdump på plattan. På telefonen är det ju valbart på onoff-knappen, icke detsamma på plattan. Fin huawei. Men jag hamnar säkert i skärselden för att jag köper kinesiska produkter som små slavbarn monterar 12 timmar om dagen, 7 dagar i veckan. Usch. Men jag köpte i alla fall ingen med nåt litet gement i före namnet, där man tar väldigt mycket mer betalt för att apple påstår att de inte byggs av barn. Men det är väl ungefär likadana fabriker överallt?

Har du nån favorit, kolla gärna in hen på  www.npg.org.uk

Inga kommentarer: