Välja glädje, igen

Jag har bara huvudvärk, inte migrän!

Jag har tagit smärtmedel med mat och har inte känt nåt mer än ett vagt rummel i magen.

Tog kometen genom kyrkogården och såg inte vitsippor men massa andra små blommor, typ blåklockor och gulklockor. Jag log med hela ansiktet.

Jag köpte pizza till mig själv. Men ingen Fanta!

Jag har vilat flera gånger idag, mitt i nåt.

Fick en kram och pratstund med uebergoa Sus Pet.

Det började regna. Men jag hade plastpåse i ryggfickan så jag blev inte blöt i rumpan.

Och regnet luktade som det godaste jag känt på evigheter. Var rädd att jag skulle svimma för jag bara andades in, djupa långa andetag längs med hela skolparkeringen. Fy vad gott!!!

Utan migrän är det lite lättare att välja glädje.

Och så har jag fått reda på att nobelpristagaren Arvid Karlssons medicin har funkat jättebra på hjärntrötthet vid me. Har bara hört om en som det inte funkade på, så det var goda, goda nyheter. Men tidslinjen är på några år. Som rituximab och allt. Men då kan vi få ett helt smörgåsbord att välja botemedel från!

Bra dag idag.

Inga kommentarer: