Nu blir det politik

Ni har väl hört att Hillary Clinton ställer upp som presidentkandidat. Valet är om 18 månader. Stackars jänkare att tugga personval så evigt länge. Det blir många fotoblixtleenden och klappar på axeln på så lång tid. Obehagligt nästan tycker jag.

Jag har inte så mycket att säga om Hillary själv, mer än att jag inte har hört att hon har kopplats ihop med särskilt mycket redbarhet i det hon gjort. Det kanske inte går att hitta en ärlig politiker längre.

Däremot säger jag att ett land får de politiker de förtjänar. Först röstar de fram en president _för att_ han är svart, sen ska de rösta fram nästa _för att_ hon är kvinna.

Jag skakar på huvudet. Hillary är inte min kopp te. Inte hon skönhetsdrottningen från Alaska heller, men det måste väl inte vara en kvinna? Kan inte den som har bäst meriter och idéer för ett land få styra det.

Tycker varken att man ska döma nån efter hudfärg eller kön.

Inga kommentarer: