Böcker

Det är synd och skam att kalla böcker för en inredningsdetalj, ungefär lika illa som att ha en flygel hemma för att den är snygg.

Men det finns ju inte nåt som hindrar att man är vacker både på utsidan och insidan, menar jag.

Därför kommer jag här med en bild på några böcker som är så vackra att jag som vanligt smäller av lite.

Bilden är från Purple Area och är från Blomsterfrämjandets pressevent som jag lånat bild från förut idag.

P.s. Har upptäckt att länkar har näst intill samma färg som text här på bloggen, och det måste ju ändras. Ligger i sängen med telefonen, vet icke om det låter sig göras. Annars är det på gång. Renovering pågår, typ.

2 kommentarer:

Sara sa...

De där böckerna skulle leva ett farligt liv hos mig som skvätter och dräller något alldeles förfärligt när jag vattnar.

modren sa...

Nånstans bär det mig emot att behandla böcker så. De ska vördigt stå snyggt uppradade i färgskalor i bokhyllan och bara hanteras för vördsam läsning.
Min bästa kompis i gymnasiet hade noll känsla för böcker, hon skrev konversationer i dem överallt (som inte hade med bokens innehåll att göra) och misshandlade pärmarna så böckerna gick i delar.
Jag ryser fortfarande.
Vi har våra tvångstankar.
modren, bokvårdare