Ny människa

Jag tog liter mer av alla mina sömnmediciner igår, och det var rätt strategi, för jag har sovit tolv timmar inatt och känner mig bokstavligen som en ny människa. Fortfarande har jag förra veckans sömnskuld i kroppen, och jag har inte gått upp ur sängen än och förväntar mig inga storverk, men sömnen har gjort underverk med mig.

Sömnen och all go omtanke. Fy sjutton vilka fina människor ni är! Är överväldigad och tacksam. Ha! Vilken skillnad mot igår. Det där med att imorgon är en annan dag är nog klokt att minnas.

2 kommentarer:

Klarins sa...

Du skulle kunna sätta upp det på väggen eller anslagstavlan: I morgon är också en dag.
Det är så trösterikt men så lätt att glömma.
Eller Ps 30:6: Om aftonen gästar gråt, om morgonen kommer jubel. Det kanske inte stämmer in på dig med dina bakochfram-tider, men du fattar.
Och tänk dig jublet på uppståndelsens morgon!
modren

AL sa...

Vilken benådan! att vara nere och snudda vid botten ær bra mycket bættre æn att kvravla sig fram på den!