House of cards?

Vad är folkets åsikt om House of cards? Man får köpa bägge säsongerna på cdon för 399:- nu. Jag orkar sällan hänga med i filmer, men en serie med entimmesprogram kanske jag orkar med, om den är bra.

Borde egentligen nöja mig, jag har köpt 18 delar av han polisen på Sicilien, kommissarie Montalbano. Obs skryt, att jag köpte dem för 39:- per tre avsnitt. Och avsnitten är två timmar, men det klarar jag eftersom jag känner huvudkaraktärerna och allt går i lite lagom medelhavshastighet.

Stänger annars av tv:n just när Michel Roux, med ett för mig okänt antal michelinstjärnor, men minst en i a f, skulle börja laga mat.

Nu får diskmaskinens ljud vagga mig till sömns. Det, och några hästdoser sömnpiller. Jag hoppas på tolv timmar i natt så jag slutar här och försöker lugna ner mig. Är lite uppe i varv för att jag har gjort för mycket idag. När man gör nåt som man egentligen inte orkar (sitta upp under middagen -- jag hade t o m tagit fram iittalaglas och servetter! Det var som en dejt!), så tvingar man igång nån mekanisk extragenerator i kroppen, men den är så trög att den varken startar eller stannar särskilt snabbt. Så man är liksom igång i flera timmar efteråt, fast man är helt slut. Och igång inuti fast i soffan utanpå gör inte att man lätt kan somna. Så jag får skärpa mig här och vara långsam och lugn, så går det kanske att somna.

Men, ursäkta utlägget, om nån har nån åsikt om House of cards får ni gärna säga det. Tack!!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Vi började titta på House of cards och blev helt fast, spännande minst sagt, men ju fler avsnitt vi såg desto mer kluven kände jag mig efteråt, det var helt enkelt inte så uppbyggande så vi har inte sett klart den serien. Men det är min åsikt. Någon annan kanske tycker något annat.

Kram Alexandra

Anja Olergård sa...

Tack, Alexandra! Nu när du säger det så har jag nog hört nåt liknande nån gång. Då gör jag nåt bättre för pengarna!