Å nej

Nioårig flicka försvunnen i Stockholm http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19097115.ab

Jag hörde en helikopter när jag kissade för fem minuter sen. Tittade ut genom ytterdörrsfönstret men jag såg inget och gick och la mig. Öppnade aftonbladet, så står det att polisen letar med helikopter efter en 9-årig flicka som varit försvunnen i några timmar. Och nu hör jag helikoptern igen. Flickan är hemmahörande i Jordbro, nästa samhälle in mot stan härifrån.

Jag blir... jag vet inte, påverkad antar jag. Tänk att vara nio år och vilse nånstans, eller ännu värre tagen av nån våldsverkare. Och hur skärrade är inte hennes föräldrar nu? Kan och vill inte föreställa mig.

Usch, de senaste dagarna är det nån ny som blivit knivhuggen, skjuten, bombhotad varje gång jag öppnar tidningen. Jag vet att katastrofer säljer, men det är inte roligt med allt elände.

Det är synd om människorna.

Att jag har som en kniv i nacken är plötsligt sekundärt.

Inga kommentarer: