Jul??

Ja, eftersom den första snön för vintern har kommit nu, eller det är den andra för vi fick nåt litet vitt förra året som inte låg kvar på backen eller i minnet. Just det, i och med att första snön nu har kommit så vore det ju synd att plocka bort julsakerna än.

Dessutom fick vi, nån dag eller så före julafton, den mest makalösa julstjärna jag nånsin sett. Stor som en hel buske, och av fantastisk kvalitet för vår egen fäller ju blad som en normal julstjärna, men den här verkar fast besluten att leva ända till påska. Inte bara live, but thrive!! Kan liksom inte med att slänga den då. Mina andra julstjärnor brukar ha stått sen Första advent och passerat sitt bäst före-datum vid det här laget.

Men jag börjar tänka på inredningen efter jul. Ut med det röda. In med det där petrolgröna, eller teal låter faktiskt bättre. Dessutom heter det peyrolblått, men jag vill att det ska vara grönt med dragning åt blått, inte blått med dragning åt grönt.

Nästa vecka har jag också två läkarbesök. Och så har vi två födelsedagar i familjen, och så måste jag verkligen klippa mig. Har inte gjort det sen min bror gifte sig i augusti. Och nej, jag har ju inte långt hår som gärna får växa ännu mer, utan en page som verkligen signalerar överväxt. Med den logiken borde flintis kallas för missväxt förresten.

Jag har däremot inte kommit på en fin anledning till att vi fortfarande inte har bytt lakan. Snön har tyvärr inget med lakan att g... Vänta nu, jag har inte kunnat tvätta lakanen för att tvättmaskinen är sönder och med en förkylning i kroppen ska man inte gå och hacka hål i isen för att tvätta lakan. Dessutom har vi redan ett gäng nytvättade i linneskåpet/badrumsskåpet. Och man kan visst tvätta i tvättmaskinen, man får bara släppa ut vattnet manuellt och köra sköljning och certifiering som egna program för maskinen fastar om man försöker köra alla momenten. Så var det med det.

Vad skyller ni på när ni har otvättade lakan för att inte låta så sunkiga?

Ett alternativ kunde ju vara att helt enkelt inte berätta det för nån! Och fortsätta vara stolt över sig själv för det underbara man är och gör. Mycket bättre metod.

1 kommentar:

AL sa...

Missväxt! haha!