Dagens vikt

Som vanligt yrade jag och räknade fel när jag kollade dagens vikt. Sa först att jag gått ner åtta gram, och Mikaels ironi att det var som ett frimärke flög helt över mitt huvud. Men till slut klickade det och jag förstår att det är hekto, inte gram, jag gått ner. Och sju, inte åtta. Och ja, jag ritade fel på diagrammet den här veckan också.

Jag är dock inte särskilt ledsen. Jag har nämligen två förklaringar. Dels är jag vattenfylld av hormoner (händer aldrig nuförtiden men är helt uppåner nu) och dels har det blivit stopp i avfallssystemet (samma sak förra LCHF-omgången) och jag har fått ta laxerande medicin idag.  Ursäkta alla detaljer. Så jag tror att jag väger två kilo mindre "egentligen". Ska försöka få bukt med ovanstående och återkomma.

För det vore ju förfärligt orättvist om jag har stannat upp en hel veckas viktnedgång med typ fyra små potatisbitar som slank ner ihop med färdigmaten jag åt i lördags kväll. Nej, jag räknar med att min disciplin har gett resultat. Mazarinkakan igår alltså, den suktade jag svårt efter.

Har fått ett spännande recept på LCHF-mandelbiskvier, heter det så? Det lät smarrigt. Och så ska jag göra glass, det har jag ju tjatat om länge. Bara jag orkar rota fram glassmaskin som står i horoskopet. Kanske nu? Eller kanske inte. Huvudet spränger, det blir inget röjande med nerböjt huvud idag.

Förresten, i vår familj har alla utom astmabrorsan använt napp. Några av oss (?) har dessutom haft en snuttefilt som hos oss kallas kolla, uttalas dock inte kålla utan koulla. Kan vara myntat av kusin Magnus. Ellen hade alltid mammas bakdukar som kolla, och en gång när hon var sjuk hade hon typ åtta stycken. Ellen är numera inte särskilt välsignad luktmässigt så det är fascinerande att hon som barn använde lukt som en del av det som tröstade henne. Hur som helst så skulle jag gärna vilja ha en kolla med väldoft att snusa på. Kanske dock skulle vara kontraproduktivt.

Och idag är jag ännu bättre än igår i foten. Så skönt. Haltar bara lite.

Gå försiktigt så ni inte ramlar och bryter nåt. Det är nog dagens kvalificerade rekommendation.

3 kommentarer:

Monica sa...

Skönt att du slapp spysjuka. Heja till viktnedgång. (Och du, ingen fara på sju hekton. Det betyder mer nästa vecka.) Grattis till bättre fot. Ja, det var väl det! Och om de där mandelbiskvierna är goda får du gärna dela med dig!

Sara sa...

Min brors snuttefiltar skulle vara skönt kalla på det sättet som de bara kunde bli om de aldrig tvättades och sen förvarades i frysen. De dög inte om mamma ibland knyckte dem och tvättade dem.
Bara sådär apropå.

AL sa...

Ropen skalla! Biskvirecept till alla!