Dagens värsta

Idag fyller min man år. Jag skaffade hans favoritrecept från hans ex, köttfärspaj, och gjorde degen igår natt och satte klockan på fyra för att komma upp och göra klart i tid. Jag tog också bort julsakerna och tog fram en ny duk som vi spillde pajsmulor på och nu har vi en fettfläck på en ny duk. Men vad var det egentligen jag skulle säga? Jo, att nästa gång min man fyller jämnt blir han SEXTIO! Hjälp, vad det låter gammalt. Visserligen är han fortfarande närmare 50 än 60, men ändå. Och jag som bara är 43. Så liten. Haha.

4 kommentarer:

Monica sa...

Fettfläckar går bort när man gnider in dem med Yes och sedan tvättar. Det funkar t o m på halvgamla fettfläckar och sådant man redan har tvättat. Låter knäppt, men så är det. Grattis till M och heja viktframstegen!

Anja Olergård sa...

Jag sprutade lite medel på och de tre andra fettfläckarna försvann. Hade tänkt slippa tvätta och stryka en så ny duk att jag inte ens har fållat änden än... Ja, nu ser ni vilken usel husmor jag är som lägger fram tyg med klippkant. Men den hängde ner och låg inte på bordet, så jag slår vad om att Mikael inte har märkt nåt. Ska se om vi har sån där stryk-på-fåll-band hemma. Jag vägrar släpa fram hela symaskinen för 2 x 0,5 m söm. Men då ska jag absolut ha yes på den, tusen tack för tipset!!

AL sa...

yes, you should use yes

Anja Olergård sa...

Har inte avancerat till den högre skolans fläckborttagning, den som kräver barn som antagningsregler. Jag vet inte ens om vårt diskmedel är yes. Men det är grönt, så jag tror det. En färg får man väl inte bara sno rakt av?