Kungligt besök i Tallinn

Visserligen ska min familj till Tallinn snart, men jag använder inte pluralis majestatis om mig eller oss. De riktigt kungliga har faktiskt varit där. Estland firar 100-årsjubileum av nåt, nån självständighet. Krlnprinsessparet har träffat preaidentparet, planterat nåt träd, återinvigt nån kyrka eller så. Victoria hade en fin klänning som vi känner igen från förr och som gick i samma färger som Estlands flagga.

Senare på dagen hade hon en annan klänning på sig och som vi också har sett. Den hade hon på nåns dop.

Jag tycker bägge klänningarna är fantastiskt vackra. (Och så sympatiskt att hon återanvänder kläderna.) Och jag tycker Victoria är alldeles bedårande. Heja Sverige!

(Får man ha en åsikt tyckte jag hon kunde valt andra skor till rosa klänningen. Kalla skor i en helt annan nyans tyckte jag inte balanserade klänningen. Jag hade valt illgult eller vitt.)

1 kommentar:

modren sa...

Båda klänningarna är ju underbara. Den randiga skulle jag gärna vilja ha.
Fast jag är inte förtjust i att hon stripar åt håret så hårt.
Annars är hon ju - liksom övriga i vårt kungahus - rena fotomodellen. Fast med varmt smil.
modren