All skillnad i världen

Här är -- för en som inte begriper sig på växter i alla fall -- två nästan identiska buketter. Färgerna, vitt och vinrött, är väldigt lika. Men den ena är rund och snäll och den andra spretig. Nu vill jag inte lägga nån negativ värdering i spretig eller positiv i snäll, fast det är ju svårt om nån vet vad orden betyder, för då har de ju de konnotationerna. Men blombuketterna har inget värde beroende på formen, mer än för en enskild brud som älskar eller avskyr spretighet.

(Min syster är nöjd med nästan allt på sitt bröllop, förutom för mycket "dill" som petade ut. Så ni som ska gifta er eller vara hederstärna, ha med er en sax. Jag tror det kan uppstå många tillfällen på en bröllopsdag då man behöver en sax. Nej, jag tror inte, jag lovar!)

Men alltså, inlägget skulle handla om att saker kan vara nästan likadana men ändå väldigt olika.

Och kanske är det så när män och kvinnor samtalar, att de beskriver varsin bukett. Det var en rätt dålig liknelse, men samma är inte alltid samma, ibland är samma olika. (Sa ingen i "Fem myror"!!)

P.s. Apropå gifta sig så fick jag en flirt idag från en ny pojkvän, han blinkade mot mig. Men han tyckte inte vi kände varandra så mycket att han ville ge mig en puss. Ens en slängpuss. Klok gosse. Jag är alltså farmorsgammal. Kommer aldrig att fatta det, eftersom jag inte ens har varit nästan gravid.

Inga kommentarer: