Avundsjuk!

Jag har råkat börja följa Ebba Busch Thor på Instagram. Minns inte när jag gjorde det, men antagligen tyckte jag det var en bra idé nån natt när jag inte kunde somna. Nyss var det intervju i Land med henne och det står att hon har två barn på 3 och 1,5 år och att hon gillar att påta i trädgården och är självförsörjande på potatis och grönsaker.

Alltså, partiledare, småbarnsmamma OCH odlar egen potatis "på fritiden"? Det är ju orättvist hur folk kan hålla på.

Vad har jag gjort idag? På jobbet och på fritiden? Jag har inte klätt på mig fast det är kallt, men vände på några korvar som Mikael stoppat i pannan och gjorde en senapssås till. Och satte på tvättmaskinen med påslakan. Och så blivit duschad av hemtjänsten. Det är allt. Nej, jag har faktiskt borstat tänderna också. Smörjt in ansiktet efter duschen. Bokstavligen var det allt. Och det var mycket på en och samma dag.

Och så ligger jag i soffan och sängen och läser om folk som odlar potatis. Jag blir faktiskt riktigt avundsjuk. Tänk att orka göra en sak, och sen en liten sak till. Å, vad jag längtar!

Inga kommentarer: