Förlamande?

Läste om en person som upplevde förlamande trötthet. Hon tyckte det var jobbigt att träna sin kampsport. Men ordet var förlamande trötthet. (Och personen ifråga hade inte ens nån sjukdom utan blev pigg igen av LCHF.)

Jag blev sur. Om förlamande trötthet får användas av folk som beskriver hur de plötsligt får svårt att träna, märk väl får svårt att, inte ens måste sluta träna, vilket ord ska vi andra använda, som faktiskt har upplevt en bokstavligen förlamande trötthet? Som varit så slut att vi inte orkat vifta bort en fluga?

Visst använder jag ordet deppig utan att mena klinisk deprimerad. Så jag gör det själv, slarvar med orden. Men jag önskar verkligen att det kunde finnas ett annat ord som folk förstod och som inte friska människor fick använda. Ingen säger ju att man känner sig så dålig, jag måste ha fått en släng av cancer.

Inga kommentarer: