Bröllop, bara på Pinterest...

... men ni är alla hjärtligt inbjudna.

Jag var ju tjock när vi gifte oss, kanske därför jag inte ville behålla klänningen. Ville hellre ha de 2500:- jag köpte den.för. jag är dessutom inget mot de där.tossorna på tv i new york som köper klänningar för vad en lägenhet kostar. Och blommor för 140 000:-. Jag blir ju galen på att det är.en ok norm, samhället borde ha trätt in och sagt hörru, det finns barn som svälter, köpt blommor för 120 000:- istället och ge mellanskillnaden till fattiga och sjuka. Det är ju gamla Englands svar på saken. De rika ska ta hand om de.fattiga. de har ansvar, inte.bara för.dem som bor hos en utan för arrendebönderna också. Fast jag kan väl inte på allvar säga att England har lyckats bättre med.frågan rika-fattiga. I sverige har vi väl nästan gjort så att eftersom fattiga inte får finnas, så blir ingen riktigt rik. Men eftersom folk ändå är rika, så är folk också hemlösa. Inser att det låter som ett orsakssamband och det menar jag inte.

Men nånstans inne i mitt hemligaste hjärta vill jag ha ett bröllopsfoto av mikael där vi ser unga och smala ut, som Ellen och Rob. Två tjocka medelålder är inte lika kul. Även om jag känner goda känslor inför våra bröllopskort, för att jag minns känslan, snarare än att korten är så vackra.

Men lång historia kort. Här är.några brudklänningar jag gillar. Trekvartsärmar och båtringning. Det brukar heta sweatheart neckline och ärmlöst. Men jag gillar klätt. Jag gillar vad det säger i fullständig självkänsla: Se på mig! Se hur himla snygg jag är utan att behöva bevisa det med kroppen. Såna som först och främst vill se sexiga ut i sin brudklänning, dem förstår jag inte. Tycker snarare att det är sorgligt. Måste du bevisa för din man att du är sexig? tycker han inte det så han smäller av? om du måste övertala honom på bröllopsdagen, vad ska du göra resten av livet?

Nej, ingen sexig klänning. En vacker klänning, som är klassisk (så man inte skrattar åt den förrän 15 år senare), som framhäver en vacker och förälskad kvinna. Ja, jag har mina åsikter.

Inga kommentarer: