10. #LIGHTtheWORLD

Igår skulle man bry sig om de ensamma. Jag brydde om mig själv och höll mig lugn trots att jag fick en tvåtimmars frestelse att bli arg. Men jag tycker på det hela taget att jag är rätt värdelös på de hör grejerna. Jag visste ju att de var skrivna åt friska, och även om jag hade hittatf saker varje dag som var lagom för mig att göra, så måste jag ju duscha ibland, ibland har jag migrän eller måste äta. Och eftersom såna grejer bametyder att då tar den dans energi slut, så känner jag mig som ett mycket dåligt föredöme.  Men hur som helst. Jag har barasovit i några timmar och behöver många till om jag ska klara kvällen.

---------------------

10. Jesus hjälpte andra att gå

Förslag:

I Sverige ska ingen som inte kan gå behöva vara utan hjälpmedel av ekonomiska skäl. Olika kommuner har dock rätt att tolka "inte kan gå" och vilka hjälpmedel som behövs. (Det kan givetvis bli orättvist, men nu är detta inte en politisk månad.) Det finns kryckor, gåstol, rullator, transportrullstol, elrullstol, elmoped. Om du känner någon som har svårt att gå, hjälp dem genom att prata med en arbetsterapeut på deras vårdcentral.
Gå ut på promenad med någon som inte kommer ut så ofta.
Besök en bebis och hjälp den att träna sig på att gå.

Inga kommentarer: