Tröttnat

Jag får skylla mig själv när jag läser Aftonbladet och Expressen.

Nyss fladdrade nåt förbi om att Jennifer Lopez fått uppmärksamhet på röda mattan för sin nakenklänning. Jag läste precis detsamma för nån vecka sen eller två fast om Beyonces nakenklänning. Och däremellan var det hon Kardashian som verkligen var naken, sånär som på några vita målarfärgsstreck.

Fast vad blir jag upprörd för? Så går det väl i en värld som är fixerad vid kändisskap, dokusåpor eller vad sånt som paradise hotel kallas. Och där en nakenklänning får rubriker i tidningen.

Less is not more!

Jag längtar efter Audrey Hepburn.

2 kommentarer:

AL sa...

Har inte hört talas om en enda av de där, så jag kan bara hålla med dig. Skyll dig själv om du läser sånt.

modren sa...

Men om nakenklänningar (nytt ord som inte hamnat i SAOL ännu) blir tidningsrubriker, så betyder ju det bara att det inte är norm. Bra att det fortfarande väcker uppmärksamhet. Och det är ju det som de nakna vill ha. De har problem med självkänslan när de måste sticka ut så. De tror inte att deras inre skönhet duger.
modren