Journalirritation

Idag har jag fått reda på att jag inte ofta har ångest. Det stod det i alla fall i DS' journal. Konstigt, jag trodde aldrig var mer sällan än inte ofta, och jag har aldrig haft ångest. Om man inte kan få det så lindrigt så man inte ens märker det själv?

Ja, det var en hel del fel, småfel egentligen, men som jag ändå blir sur över. Står att jag fick hjälp av Akademiska sjukhuset att minska mina sömnmediciner. Nej, läkaren gav mig ytterligare en sömnmedicin plus sa åt mig att också ta en tredje som jag har tagit förr, och då kan sömnen funka trots att jag går ner i dos på en av dem. Små saker bara, men som gör att allt verkar ha varit annorlunda än det var. Hur kan de förvrida verkligheten så? Värre än journalister, ju.

Hoppas så mycket på den nya mottagningen.

Borde kanske aldrig ens läst journalen. Blir ju sur på allt som har med DS att göra.

9 kommentarer:

Monica sa...

Var befinner sig din nya mottagning?

Sara sa...

Jag har ju varit djupt, djupt deprimerad utan att märka det själv ... enligt läkaren alltså. Så det finns all anledning att bevaka journalföringen. Av GO fick jag i journalen att jag har en föreställning om att jag har en mitokondriesjukdom. Suck!

Hoppas just nu att jag öht får komma till den nya mottagningen. Med riksintag lär jag hamna långt ner på priolistan. Jag kan inte låta bli att gräma mig trots att jag är glad pt att det blev rättvisare på det viset.

modren sa...

Fick mig tillsänt journalerna från en veckas utvärdering på FK:S utvärderingshem inför ev sjukpension. Det var en läsning som gjorde mig alldeles mörkrädd. Så många fel att jag baxnade. Det tog tid att komma över. Man vill att journaler ska vara korrekta och inte en massa fria fantasier!
modren

Anja Olergård sa...

Stora Sköndal.

Anja Olergård sa...

Varför skulle du bli nerprioriterad?

Anja Olergård sa...

Varför skulle du bli nerprioriterad?

Sara sa...

Om det är riksintag och de prioriterar dem med störst behov (vilket låter rimligt i mina öron) så kommer inte jag på topp tio precis. Jag kan sitta upp en del, gå litegrann och äta mat. Det är ju inte urakut då precis! Två läkare räcker inte långt ...

Monica sa...

Håller tummarna för att det kan leda till något gott, det här med mottagningsbyte! Att hitta en läkare som är intresserad av att göra sina patienter friska är inte självklart har jag förstått. Lycka till!

Anja Olergård sa...

Men tar de bara inte in folk i den ordningen deras remisser kommer? Annars skulle väl bara de odiagnosticerade få komma, för det finns ju inget botemedel för nån?