Glad!

Eftersom jag nu skrev ett självutlämnande inlägg igår om hur dåligt jag mår, vill jag bara uppdatera er om dagsläget.

Vaknade efter 8h sömn av nåt ljud, för att min ena öronpropp åkt ur och låg på golvet. Inte idealiskt. Jag tog blundvila ett par timmar på eftermiddagen, och har sen inte gjort någonting förutom klä på mig. Inte brevlådan eller slänga sopor. Och jag mår inte fysiskt sämre idag (efter -- ähum -- överdosering av antiinflammatorisk medicin och ett migränpiller) än nån annan dag. Jag vet ju också att ju mer jag övertrasserat energikontot, desto senare kommer straffet. Men psyket reagerade igår, så om jag har tur så blev det inte värre än såhär. Visserligen har jag vilat med särskilt uppsåt inför gårdagen nån vecka eller så, och duschade dagen innan, sminkade mig bara litegrann, så jag inte skulle ta ut mig på sånt. Jag är idag, nu, väldigt glad. Det känns uthärdligt att må så här. Idag i alla fall. Men jag garanterar inte nåt eftersom det är tre dagar kvar av veckan och jag tror jag haft migrän fyra dagar redan. Så det kan bli kul. Men det ska vi inte ta ut i förskott. Jag har det som sagt riktigt ok nu, och det ska jag njuta av!!!

3 kommentarer:

Sara sa...

Skönt att höra!

Monica sa...

Go o gla', Kexchokla'... Glad att du är glad. Hoppas du får känna mer av det!

AL sa...

Yes! en uthärdlig dag! Äntligen! Det unnar vi dig! Det och mycket mer!!!