Varsågoda och sno

Jag skriver nattliga idéer på mitt post-it-block, och ibland förstår jag inte anteckningarna. Hade läst "kurs för yrken" och jag fattade inte alls vad jag menade med det.

Men inatt har sömnen låtit vänta på sig och jag plockade upp min Damernas värld där jag lämnat den senast. Då förstod jag notisen! Det fanns nämligen en insändare från en apotekare som känner sig osäker på engelska, vilket de nödgas prata på somrarna med turister. Dessutom förekommer det, påpekade hon, ofta väldigt specifika ord som man inte lär sig i skolan.

Då fick jag min strålande idé, nämligen att erbjuda språkhjälp till yrkesbehövande. Så käck affärsidé. Men jag kan ju inte jobba, så varsågoda. Vem som helst får sno.

1 kommentar:

Klarins sa...

Nåt för M? Som aldrig läser bloggen din.
Idén ÄR bra, fast jag undrar om det inte redan finns såna kurser genom Komvux el liknande.
Jag skulle nog hellre ta en snabb privatkurs förstås, om jag behövde hjälp.
modren