Sportig?

Tänk att vara sportig, som Estelle ser ut att vara.


Jag minns att jag i fyran var den enda tjejen i klassen som sprang 60 m på under 10 sekunder. Men jag vägde lite och hade långa ben, mycket längre än de andra, för dels var jag längre och dels har jag längre ben än överkropp.

Ett annat fall där min kroppsbyggnad gjorde mig gott var längdhopp, där tog jag 3,30, och höjdhopp, fast där har jag glömt vad jag hoppade. Men långa ben är bra att ha i vissa sporter. Jag önskar lite att vi hade hållit på med med sport som familj. Eller, det är ju svårt när syrran är 11 år yngre och mammas rygg knappt tål nån sport och pappa inte gillar sport för att han har två vänsterfötter. Jag tror ju att eftersom jag hade förutsättningar för vissa sporter, men bara förfärligt dålig kondition, så hade jag velat hålla på mer med det. Om jag var frisk. Tänk om Mikael och jag kunde spela badminton ihop, eller åka skidor., eller simma. Eller Friskis och svettis.

Inga kommentarer: