What are the five things that give you great joy right now?

1. Mikael, att han älskar mig, lagar mat åt mig, borstar mitt nytvättade hår, säger små söta saker, uppmuntrar mig, tröstar mig, ser inte hur fult mitt hår är på fjärde dan utan tycker bara jag är vacker.

2. Alla barn som jag älskar. Mia, Bella, Oskar, Benjamin, Neo och Belle. Mikael och jag funderar på döttrar som kunde heta Javelin och Brie. Moahaja.

3.VJag har ett hem, ett rätt bra hem även om det inte är det perfekta. Vi sliter med det, jag orkar typ inget, men det går sakta framåt.

4. Kyrkan, självklart. Orkade jag bara gå nån gång vore det ännu trevligare. Det är nåt visst med att känna till att man är barn till Gud och Jesus är ens bror, och har köpt dig från han som samlar på synder, så du kan ändå leva lyckligt, om du följer dem.

5. mamma, pappa, johan, beth, ruth, hampis, ellen och rob. Kusiner jag gärna lärde känna bättre. Kusiner jag gärna träffade men orkar inte. Vänner, gamla vänner, sussi, ulle, annika och änglarna. och AL och Monnah. Nya vänner, många med me, sara i spetsen, mireille,  Nilla, catherine, Nina, anne, andrea, magda, kattis, jag måste sluta nu för jag får egentligen inte kommunicera efter midnatt och jag känner hur pillrena börjar verka. På exakt två timmar.

spejsigt hjdå

4 kommentarer:

Sara sa...

Gruyère vore också fint, funkar nog på båda könen.

Anja Olergård sa...

Det där Grund gör det lite manligt, men det är bra, vi har ju två flicknamn. Ska vi då hitta ett manligt namn ur friidrotten åt lilla Javelin? Polevault låter inte som ett namn, undrar vad slägga heter, det kan vara nåt. Eller så självuppfyllande profetia lm killen som har sönder allt i sin väg.

En långvarig förkylning sa...

Å, och du skänker glädje tillbaka sådetså! <3

Monica sa...

Joy tobacko to you! <3