Säljförslag

Många säljer på tradera, även jag, även om jag inte orkat på några år. Många köper också på tradera, även jag, det brukar tyvärr inte vara för jobbigt för mig.

Folks annonser är helt ok. Portokostnad står med, svar på tänkbara frågor, diverse information om produkten, bilder från flera olika vinklar.

Men vissa saker blir sålda, andra inte.

Jag slår vad om att nedanstående ring för 17 500:- som säljs av en privatperson kommer att få problem.

Man har på vissa bilder fotat ringen i en pappersask som jag tror går loss på tre spänn från Kina.

Och får jag bara råda damen att tänka på manikyren om man ska ta massa närbilder på naglarna. Det blev inte bättre på de andra bilderna, tyvärr. Minst sagt.

Synd på en fin ring.


Och jag har suttit länge och varit illamående och tröstat/distraherat mig med att glo på vad Sveriges pantbanker har att erbjuda på tradera. Blev sugen på en underbar väska. Som jag inte behöver, men den var fin. Nu är budet på 400:- drygt, medföljer ett kvitto från Rom på €950. Bara för det måste jag ju ha väskan!!! Tänk om man kunde få en Burberryväska för en femhundring. Är dock orolig för handtagen. Burberry gör ju inget skräp, men det är väl ändå ingen garanti för att handtagen fortfarande är ok. Och förresten behöver jag köpa läsglasögon. Och jag är alltid hemma så jag behöver inga fler väskor. Fy vad tragiskt.


2 kommentarer:

En långvarig förkylning sa...

Värst var nog ändå särskrivningen. Ja usch, när man kommer på att väskor är överflödigt, har börjat använda dom som inredning och förvaringsutrymme istället.

Monica sa...

Jag har en dåligt utvecklad shoppinggen, så jag går bara in på Amazon då vi behöver något. Där finns allt. Nästan, så klart.