Tv i höst

Sjätte och sista säsongen av Downton Abbey börjar den 20 sept men vi i Sverige får vänta till den 17 okt. Tycker det är lite länge med en månad för att översätta och sätta textremsor. Frågan är om det är de där eftersnacken i soffan som tar tid att producera.

Och apropå tv så har nu andra säsongen av Broadchurch slutat, utan några lösa trådar. Skönt.

Och så blir det Homeland snart. Säsong fem börjar den 11 oktober här i Sverige, en vecka efter USA. Ska utspelas i Berlin, minsann.

Annars tänker jag nog inte se så mycket på tv. Som medelålders måste jag ju titta på dobidoo i fredagssoffan klockan åtta, och när Så ska det låta börjar måste jag kanske titta på det också.

Men jag har inte ens nån prenumeration på Netflix. Och måste inte väcka mitt konto heller. När folk pratar om serier så vet jag oftast inte vad de pratar om. Jag vet inte vad folk pratar om i andra fall än tv-serier heller, för den delen. Ignorance is bliss.

1 kommentar:

modren sa...

Broadchurch? Homeland? Du är nog inte så gammal ändå.
modren, tv ignorant