Vårkänslor

Igår snöade det ju hela kvällen och natten, Mikael sa att snön låg kvar länge idag också. Men det passar ju bra för jag tror det var vårdagjämning idag.

Själv är jag en underlig människa numera och kan både störa mig på solsken och fågelsång.

Och idag fick jag migrän när jag hade ätit glass. Typ som att hjärnan inte tål att bli kall, som Sheldon säger på Big bang theory.

För övrigt har jag varit sur hela dagen. Hade nattsvettningar och görjobbiga drömmar. Men jag märkte inte att jag var sur när jag gick upp och umgicks med Mikael. Men nu när jag är "ensam" igen märks det. Jag är inte sur på nån människa, det är bara trötthet. Ibland sätter sig ju tröttheten på humöret. Men jag tycker inte man ska låta sitt dåliga humör gå ut över nån annan, så jag brukar försöka skärpa mig. Det hjälper ju ingen om jag blir sur på Mikael när jag egentligen är trött. Men nåde den som gör nåt som faktiskt irriterar mig på riktigt, som Anders Borg på Skavlan. Såg inte själva intervjun, men såg hans smilanden ihop med de andra gästerna. Har tappat respekten för honom pga hans val av partner plus hans fjanterier om att man inte styr sånt. Så man kan styra ett lands finanser men inte styra vem man går hem till? Nej, nu ska jag inte tänka mer på det, då hetsar jag bara upp mig så jag inte kan somna.

Ja, förresten har jag en finne också, men sen har jag nog inget mer att klaga på. Men vem vet, det är ju en ny dag imorgon :)

2 kommentarer:

En långvarig förkylning sa...

Är precis på g att blogga om att inte orka med vare sig sol eller fågelsång. Allt blir så intensivt på våren. Folk också.
Kram på dig <3

modren sa...

Intensiva vårhälsningar från
modren