Blev glad

Jag har ju lite spänt väntat på att få 20 000 följare på Pinterest och förut idag hände det! (Nu har jag 20 021!) Visserligen har jag klickat på en del av dem och kommit till profiler med 0 pins, så kanske är det robotar. Men ändå, jag har 20 000 personer/robotar som har tyckt att jag sparar på fina och inspirerande bilder. En av mina nyaste följare skrev till och med ett litet meddelande och sa att hon tyckte att jag created beauty. Så har jag inte sett det, jag tycker inte jag skapar nåt, jag bara samlar i olika högar. Men när man ser på ett gäng pins ihop så kan jag säga att det är vackert. Och för den som undrar så är pinsen inte mina egna, bara bilder hittade lite varstans, mest på Pinterest. Men så härligt att någon kan få glädje av det.

Sen fick jag ett jättegulligt mail av Lucinda Bateman, läkare i SLC i USA och en av författarna till den stora iom-rapporten om me som kom förra veckan. Jag tror förstås inte hon skrev ett särskilt svar till mig, utan nåt motsvarande automatsvar, men jag blev så glad för det hon skrev. Att en främmande människa kan göra en så "sedd".

Sen har jag inte så mycket mer att berätta.

Jag gjorde middag idag, enklast tänkbara, och satt ner fyra gånger. Och fick feber för en timme sen. Kanske av idag, kanske av igår. Jag satt vid matbordet för länge. Och sen skulle jag nog ha lagt mig i sängen. Men ibland blir jag så arg och obstinat. Vägrar göra vad jag borde för att det är så töntigt att inte orka med ett trevligt samtal, där jag till och med kan vara tyst mest hela tiden och ändå ha trevligt. Nej, idag är jag lite sur.

Ska dessutom till tandläkaren om två veckor redan. Gillar INTE.

5 kommentarer:

Cecilia summerar sa...

Åh, grattis till det mejlsvaret! Och till henne som fick en hälsning från dig!

Cecilia summerar sa...

Och grattis till Pinterestkretsen! Jag känner inte alls till den arenan - men det låter helt otroligt med så många följare!

Sara sa...

Impad! Jag har fortfarande inte fattat det minsta av hur Pinterest fungerar, så jag tror jag nöjer mig med låta mig imponeras av dig och dina siffror!
Och Lucinda Bateman är ännu bräckigare! (Visar kanske hur mycket jag fattar, för 20000 följare mot 1 hälsning ser ju skevt ut uttryckt i siffror.)

Monica sa...

Grattis! Jag ska förresten också till tandläkaren. Kan vi hålla varandra i handen? Det här kommer nämligen inte att bli roligt då jag inte varit hos tandis på tre år och har massor som behöver åtgärdas... :(

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.